Powered By Blogger

miercuri, 26 octombrie 2016

Ce mă motivează

Mă motivează oamenii bine pregătiți. Cei care vorbesc din experiența proprie și care nu se feresc să-și arate slăbiciunile. Sunt oameni care au avut un parcurs profesional presărat cu eșecuri, dar care au știut să transforme greșelile în lecții prețioase. Pe trei dintre acești oameni am avut ocazia să-i ascult zilele acestea în cadrul TeCOMM eCommerce Conference.



Cei care au avut vreodată contact cu SEO, știu cât de volatil este acest domeniu. Sunt zeci de aspecte de care trebui să ții cont atunci când vrei ca site-ul tău să fie printre primele afișate în rezultatele căutărilor din Google. De la Ovidiu Joița (owner iAgency) am aflat ce se întâmplă, însă, când faci SEO de proastă calitate. Ovidiu ne-a povestit din propria experiență cum un site poate ajunge de pe locul 1, pe un loc +100, dar și ce poți face să-ți repari greșelile.

De la Mihai Pătrașcu am aflat care sunt riscurile unei campanii de Black Friday care nu a fost suficient de bine pregătită. Fondatorul evoMAG a vorbit despre propriile greșeli făcute în cadrul campaniilor de Black Friday, dar și despre aspectele esențiale în pregătirea unei campanii de marketing, care urmărește un impact mare, într-un interval scurt.

Poate cel mai motivațional discurs a fost dat, însă, de Jonathan Chippindale. Cu experiență acumulată la De Beers, BBC și Cambridge, nu aveai cum să nu îi sorbi cuvintele. Mai ales că a reușit să-și transpună experiența de 25 ani în marketing, în câteva sfaturi transmise nouă timp de 30 minute. Oricâte și orice fel de activități de marketing online vei face, până la urmă vânzarea se face tot între oameni: un om vinde, iar altul cumpără. Așa s-ar rezuma una dintre ideile pe care le-a prezentat și care m-a făcut să înțeleg capacitatea senzațională de analiză și sinteză pe care o are.

Și ca să revenim, oricâte ”mulțumesc” sau ”hai că poți” auzi, nu se compară cu povestea unui profesionist, care a pornit de unde te afli tu și a reușit să ”răstoarne lumea”. Mă bucur că am avut ocazia să-i ascult pe cei trei și nu numai, în cadrul TeCOMM eCommerce Conference.

luni, 29 august 2016

Mic îndreptar al postărilor pe Facebook



1. K.I.S.S. - Keep it short & simple

Postările care au texte scurte, formate din maximum două propoziții, vor avea un reach mai rapid și mai mare, față de cele în care scriem compuneri.


sursă foto: constantcontact.com
2. Use clear photos

Atât în digital marketing, cât și în comunicarea politică există tentația de a acoperi pozele cu text. Nu este neapărat un lucru rău, atâta timp cât nu depășiți un anumit procent din suprafața fotografiei. Dacă administrați o pagină de facebook și vreți să sponsorizați o postare la care adăugați o poză, acel procent este de maximum 20%.

sursă foto: webascender.com

3. Use hashtags

Acele cuvinte care au un # în față au și un scop (deși mulți le folosesc întâmplător): hashtag-urile grupeză postările pe categorii de subiecte de interes. În mod paradoxal, un hashtag aflat în trending (la mare căutare), în momentul postării, nu vă asigură un reach mai mare. Este bine să alegeți hashtag-urile în funcție de subiectul exact al mesajului transmis, fie că e fotografie, fie că e doar text.



4. Tag people

Dacă vă permiteți, folosiți opțiunea tag pe pozele sau în textul din postarea voastră. Poate că publicul paginii sau prietenii voștri nu vor interacționa cu postarea despre Ionuț Popescu, dar prietenii săi, cu siguranță o vor face.



5. Use colorfull photos

Primul impact este cel vizual. De aceea este bine ca fotografiile să fie cât mai viu colorate sau să folosească un contrast puternic de culori. De multe ori ne oprim asupra unei postări doar pentru că o formă sau o culoare ne-a atras atenția în timp ce dădeam scroll plictisiți.

sursă foto: kuhbus.com

Despre conținut vorbim într-o altă postare!

sâmbătă, 30 iulie 2016

Câteva tutoriale utile pentru online marketing

          Din păcate, în momentul de față în România, dacă vrei să te specializezi în online marketing nu ai la dispoziție o instituție de învățământ care să-ți poată oferi așa ceva. Prin urmare, singura alternativă este să cauți diverse tutoriale pe internet. Dar aici sunt două probleme:
                    - majoritatea tutorialelor online, care oferă informație gratuită sunt la nivelul de începător și nu te ajută foarte mult;
                    - tutorialele care oferă informație de nivel mediu sau avansat sunt contra cost.

          Am reușit totuși să găsesc câteva pachete informative utile, care explică noțiunile de care aveți nevoie pentru a face primii pași în SEO, SEM, Email marketing sau social media advertising. Unul dintre ele este oferit de Google și se numește Atelierul Digital. Poate fi accesat aici. Îți faci cont sau te poți loga cu adresa de GMail. Imediat după conectare răspunzi la câteva întrebări, menite să structureze modulele care-ți vor fi prezentate, în funcție de interesele tale.



           Și Facebook oferă o gamă de tutoriale absolut gratuite și detaliate. Poartă denumirea de Blueprint și oferă informații despre tot ce ai nevoie pentru a-ți dezvolta afacerea în cea mai populară rețeaa de socializare la nivel mondial. Tutorialele fi găsite aici. Te loghezi cu contul de Facebook, evident, iar apoi îți este afișată o listă de categorii generale, care la rândul lor au zeci de module.



            Nu în ultimul rând, găsiți tutoriale nișate strict pe SEO și la Udemy. Sunt structurate pe 2 nivele (începător și avansat) și oferă o serie materiale video destul de ample. Le puteți găsi aici.



            Pentru cineva care vrea să vadă cu ce se mănâncă online marketing sau pentru cei care vor să știe mai multe, recomand cele 3 surse de informare gratuite.

miercuri, 22 iunie 2016

3 golden rules in online marketing

There are many, but only 3 are my golden rules:

sursa: delivra.com


1. You can`t sell a product you don`t believe in!

It doesn`t matter if it`s a pair of shoes or a political candidate, you can`t properly market something you are not convinced is good for the consumer.

2. There`s a thin line between proper marketing and overdoing it.

You always have to consider what is the optimum amount of money, time and effort you should spend on each marketing campaign. There`s a chance you might be allocating too many resources for a campaign that is necessary, but wich doesn`t get you the ROI you expect.

3. Stay on top of the game.

Online marketing is a dynamic industry. In order to be able to market products at a competitive level you have to keep adjusting, adapting and learning each day. All the money in the world isn`t going to make a difference if you`re using outdated software or are lacking the proper knowledge.

P.S. Alway keep an open mind! The best ideas come from where you least expect it.


marți, 17 mai 2016

Pericolele fragmentării în comunicare

Prinși în euforia comunicării online oamenii au tendința să uite o regulă elementară în acest domeniu: unitatea surselor.

Comunicarea în mediul online, în special în social-media funcționează cel mai bine atunci când este făcută în primul rând pe verticală și apoi pe orizontală. Ideal ar fi ca emițătorul să aibă 3 calități: credibilitate, vizibilitate și constanță. Iar pentru a atinge aceste 3 calități este nevoie de multă muncă creativă și sistematică.

sursă foto: memoryofhistory.it


Dacă o companie sau persoană publică este văzută drept credibilă va fi mult mai probabil ca receptorii să multiplice informatia primită. Dacă acea companie sau persoană publică lansează în mod constat, după un anumit orar/tipar/plan editorial mesajele, receptorii se vor obișnui să caute și să aștepte cu anticipație acele informații. Odată ce aceste 2 criterii sunt îndeplinite, vizibilitatea apare de la sine.

Ce se întâmplă, însă, dacă același mesaj este lansat în mod intenționat din 2, 3 sau 12 surse? Pericolele sunt multiple. Unu la mână, sursa principală își va pierde credibilitatea, deoarece va fi asociată cu sursele secundare, create pentru un scop de moment. Doi la mână, receptorii vor fi dezorientați și chiar agasați de aceiași informație care continuă să vină, de mai multe ori pe oră/zi. Asta va duce la scăderea vizibilității sursei principale. Trei la mână mesajul își va pierde din putere și-și va rata scopul.

Cu alte cuvinte și în comunicare e valabilă zicala cu ”una și bună”. Se aplică și în politică, să știți!

joi, 12 mai 2016

Uneltele potrivite pentru comunicare și marketing

Vă vorbeam ieri despre dificultățile creației în marketing și comunicare. Cred că ar fi util să vorbim și despre ”uneltele” de care ai nevoie pentru a activa în aceste domenii.

Înainte de toate, dacă nu ai cont pe facebook, instagram și twitter, nu are rost să citești mai departe. Orice bun comunicator sau marketer știe că fără aceste instrumente de bază, care îți permit accesul la posiblitățile nelimitate ale social media, nu vei avea aproape nicio șansă de succes. Da, marketingul și comunicarea tradițională prin intermediul mass media sau mijloacele tradiționale de pliantare încă contează în România. Dar ceea ce se întâmplă în mediul online, cu precădere în rețelele de socializare trage foarte mult la cântar.

sursă foto: bluemarket.es

Bun. Avem conturi de socializare, ce punem pe ele? Dacă la prima parte investiția e egală cu zero, pentru crearea de content online ai nevoie de resurse materiale și financiare. Cât de multe sau costisitoare, depinde de cât de amplă vrei să fie campania. Înainte de toate ai nevoie de un laptop bun. Prin laptop bun înțeleg unul care să-ți permită să faci editare foto și video, fără să trebuiască să ieși la țigară când dai export movie, pentru că alt soft nu mai poate rula simultan pe laptop.

Apoi, dacă vrei să nu apelezi la terți (și implicit să reduci costurile) ai nevoie de un aparat foto și o cameră video. Sunt unelte esențiale, mai ales în comunicare. Impactul vizual este mult mai puternic decât cel al ideilor. Iar, odată ce ai adunat material foto și video, vei avea nevoie de softuri de editare. Aici prefer să nu dau nume. Sunt softuri consacrate ale Adobe, care, deși sunt greu de ”stăpânit”, îți oferă posibilități de a edita în detaliu materialul brut. Doar că licențele pentru aceste softuri sunt destul de costisitoare. Există și variante free, nu vă speriați. Oricum, investiția inițială într-un soft profesionist își va dovedi valoarea cu vârf și îndesat.



Dincolo de rețelele de socializare este esențial să lucrezi și cu alte metode de a livra materialul către potențialii clienți/consumatori. Aici vorbim în primul rând despre o pagină de internet. Există mii de companii care îți pun la dispoziție uneletele necesare pentru a-ți crea propriul site, chiar dacă nu ai experiență în domeniu. E totuși mai bine să apelezi la un specialist. Asta deoarece, odată creat, va trebui optimizat pentru indexarea în motoarele de căutare. Degeaba ai economisit câteva sute de euro la construcția site-ului, dacă e pe locul 23.456.789 în motoarele de căutare.

Mai ai nevoie și de un blog. Platformele cele mai cunoscute sunt Blogger și Wordpress. Fiecare are plusurile și minusurile ei. Aici nu e nevoie neapărat de specialiști. Câteva ore de butonat îți vor asigura succesul în a-ți crea aspectul dorit pentru blogul tau.

sursă foto: comindware.com


În funcție de ceea ce ”vinzi” va trebui să apelezi și la metode de marketing sponzorizat. Aici vorbim de AdWords, newsletter, email marketing, SMS marketing, reclame sau postări sponsorizate pe rețelele de socializare și altele.

După ce ai prins în buget toate aceste aspecte, trebuie analizat ”produsul” și stabilit ”ambalajul”, precum și modalitățile de targetare. Despre astea vorbim într-o altă postare.