Discutam deunăzi cu un prieten despre un videoclip de promovare electorală și dacă va avea efectul scontat, adică să adune voturi. Din start i-am spus că impactul va fi aproape zero. Și pentru asta am avut 3 motive: era prea lung, conținea prea multe informații și cifre, iar imaginile folosite nu erau deloc sugestive pentru mesajul transmis.
Astăzi, însă, am dat peste un articol interesant publicat de WebDigital, care sfătuia marketer-ii să-și adapteze content-ul publicat pentru un nivel de atenție scăzut. Până la urmă asta e cauza pentru care mesajele complexe sunt sortite eșecului pe Facebook sau în alte rețele de socializare. Devoratorii de social media sunt bombardați zi de zi cu zeci de informații (fotografii, videoclipuri, mesaje, știri, reclame, melodii) din atât de multe surse de informare, încât au ajuns să consume conținutul pe fugă.
Majoritatea utilizatorilor de Facebook din România petrec în medie 2-3 ore pe zi conectați la internet (practic este non-stop). Mai important este faptul că o fac de pe smartphone. Asta înseamnă că vor accesa Facebook-ul din plictiseală în cea mai mare parte a timpului și o vor face în timp ce călătoresc cu autobuzul, iau o pauză de la muncă, mănâncă sau sunt cu prietenii în oraș.
Majoritatea utilizatorilor de Facebook nu-și accesează timeline-ul pentru a căuta informații despre un anumit subiect, ci vor da scroll pentru a-și abate atenția în diverse circumstanțe. Asta înseamnă că vor derula pe ecrane sute, chiar mii de postări într-o zi. Și atunci cum faci să te asiguri că mesajul tău a fost livrat și perceput corespunzător?
1. Dacă ai ales să postezi un videoclip, asigură-te că primele 5-10 secunde de imagini vor capta atenția utilizatorilor. Dacă tu vorbești de salarii, iar videoclipul începe cu imagini ale unor dealuri înverzite, ai muncit degeaba la restul de 50 secunde.
2. Chiar dacă le-ai captat atenția cu primele 5-10 secunde, majoritatea utilizatorilor vor înceta să mai urmărească videoclipul după 30 de secunde. Asigură-te că transmiți doar ceea ce este esențial și o faci într-un mod cât mai concis și clar.
3. Dacă textul este însoțit de imagini video sau foto, asigură-te că există o legătură clară și vizibilă între cele două elemente. Un text însoțit de elemente vizuale puternice, vă rămâne întipărit în memorie multe mai bine, decât un text însoțit de grafice și tabele.
4. Chiar dacă ai un concept foarte interesant pentru o postare, încearcă să primești feedback înainte de a face public conținutul. S-ar putea ca ideea ta să nu fie înțeleasă sau să fie percepută greșit de publicul țintă.
5. Apeleză la un specialist. Chiar dacă ai impresia că ”nu e mare scofală cu Facebook-ul ăsta”, un marketer cu experiență îți poate oferi avantajul de care ai nevoie pentru a-ți depăși concurența.
Orice comentarii sunt binevenite.
Astăzi, însă, am dat peste un articol interesant publicat de WebDigital, care sfătuia marketer-ii să-și adapteze content-ul publicat pentru un nivel de atenție scăzut. Până la urmă asta e cauza pentru care mesajele complexe sunt sortite eșecului pe Facebook sau în alte rețele de socializare. Devoratorii de social media sunt bombardați zi de zi cu zeci de informații (fotografii, videoclipuri, mesaje, știri, reclame, melodii) din atât de multe surse de informare, încât au ajuns să consume conținutul pe fugă.
Majoritatea utilizatorilor de Facebook din România petrec în medie 2-3 ore pe zi conectați la internet (practic este non-stop). Mai important este faptul că o fac de pe smartphone. Asta înseamnă că vor accesa Facebook-ul din plictiseală în cea mai mare parte a timpului și o vor face în timp ce călătoresc cu autobuzul, iau o pauză de la muncă, mănâncă sau sunt cu prietenii în oraș.
Majoritatea utilizatorilor de Facebook nu-și accesează timeline-ul pentru a căuta informații despre un anumit subiect, ci vor da scroll pentru a-și abate atenția în diverse circumstanțe. Asta înseamnă că vor derula pe ecrane sute, chiar mii de postări într-o zi. Și atunci cum faci să te asiguri că mesajul tău a fost livrat și perceput corespunzător?
1. Dacă ai ales să postezi un videoclip, asigură-te că primele 5-10 secunde de imagini vor capta atenția utilizatorilor. Dacă tu vorbești de salarii, iar videoclipul începe cu imagini ale unor dealuri înverzite, ai muncit degeaba la restul de 50 secunde.
2. Chiar dacă le-ai captat atenția cu primele 5-10 secunde, majoritatea utilizatorilor vor înceta să mai urmărească videoclipul după 30 de secunde. Asigură-te că transmiți doar ceea ce este esențial și o faci într-un mod cât mai concis și clar.
3. Dacă textul este însoțit de imagini video sau foto, asigură-te că există o legătură clară și vizibilă între cele două elemente. Un text însoțit de elemente vizuale puternice, vă rămâne întipărit în memorie multe mai bine, decât un text însoțit de grafice și tabele.
4. Chiar dacă ai un concept foarte interesant pentru o postare, încearcă să primești feedback înainte de a face public conținutul. S-ar putea ca ideea ta să nu fie înțeleasă sau să fie percepută greșit de publicul țintă.
5. Apeleză la un specialist. Chiar dacă ai impresia că ”nu e mare scofală cu Facebook-ul ăsta”, un marketer cu experiență îți poate oferi avantajul de care ai nevoie pentru a-ți depăși concurența.
Orice comentarii sunt binevenite.