marți, 17 mai 2016

Pericolele fragmentării în comunicare

Prinși în euforia comunicării online oamenii au tendința să uite o regulă elementară în acest domeniu: unitatea surselor.

Comunicarea în mediul online, în special în social-media funcționează cel mai bine atunci când este făcută în primul rând pe verticală și apoi pe orizontală. Ideal ar fi ca emițătorul să aibă 3 calități: credibilitate, vizibilitate și constanță. Iar pentru a atinge aceste 3 calități este nevoie de multă muncă creativă și sistematică.

sursă foto: memoryofhistory.it


Dacă o companie sau persoană publică este văzută drept credibilă va fi mult mai probabil ca receptorii să multiplice informatia primită. Dacă acea companie sau persoană publică lansează în mod constat, după un anumit orar/tipar/plan editorial mesajele, receptorii se vor obișnui să caute și să aștepte cu anticipație acele informații. Odată ce aceste 2 criterii sunt îndeplinite, vizibilitatea apare de la sine.

Ce se întâmplă, însă, dacă același mesaj este lansat în mod intenționat din 2, 3 sau 12 surse? Pericolele sunt multiple. Unu la mână, sursa principală își va pierde credibilitatea, deoarece va fi asociată cu sursele secundare, create pentru un scop de moment. Doi la mână, receptorii vor fi dezorientați și chiar agasați de aceiași informație care continuă să vină, de mai multe ori pe oră/zi. Asta va duce la scăderea vizibilității sursei principale. Trei la mână mesajul își va pierde din putere și-și va rata scopul.

Cu alte cuvinte și în comunicare e valabilă zicala cu ”una și bună”. Se aplică și în politică, să știți!