vineri, 30 decembrie 2016

The power of small communities on social media

Cu sute de milioane de utilizatori la nivel mondial, cred că nu mai putem spune că este vorba de comunități mici. Cu toate acestea, atunci când vine vorba de engagement comunitățile mai restrânse, precum cele de pe Twitter sau Instagran au câteva avantaje pe care Facebook le-a pierdut de-a lungul timpului.

În cifre, la finalul trimestrului 3 al anului în curs Facebook avea 1.79 miliarde de utilizatori, Instagram aproximativ 600 milioane, iar Twitter puțin peste 300 milioane. Dacă pe Facebook nu este ceva ieșit din comun să întâlnești o pagină sau un profil cu 10.000 like-uri sau 5000 prieteni, aceleași cifre pe Twitter sau Instagram înseamnă că ceea ce postezi are un mare impact în rândul utilizatorilor celor două rețele.



Odată cu creșterea accelerată a numărului de utilizatori pe Facebook a crescut exponențial și content-ul creat. Ca să vă faceți o idee, cu tot cu share-uri, se creează aproximativ 10 miliarde de postări zilnic. În tot acest amalgam de informație a devenit foarte greu să fii vizibil pentru publicul tău țintă.

Dacă ar fii să comparăm engagement-ul dintre o pagină cu 10.000 like-uri pe Facebook și un profil cu 300 follower-i pe Twitter sau pe Instagram, engagement-ul este asemănător. Dacă ne referim la reach-ul organic, în timp ce Facebook îți limitează expunerea la aproximativ 10% dintre follower-i, pe Instagram ai un reach de aproximativ 60-70%.

Un alt plus imens sunt #hashtag-urile, care au o vizibilitate mult mai mare pe Twitter (acolo unde ai topul zilnic al #hashtag-urilor) și pe Instagram (acolo unde poți vedea exact câți utilizatori au folosit un anumit hashtag). Mai multe despre hashtags am scris aici.

sursă: statista.com


Să vorbim și despre dezavantaje. Dacă pe Facebook este mult mai ușor să obții like-uri, pe Twitter și Instagram follower-ii se obțin mai greu. Marea diferență este că pe Facebook ai la dispoziție opțiunea de a-ți invita prietenii să dea like unei pagini. Dacă ai 10 prieteni, care la rândul lor dau invite la lista proprie de prieteni, deja ai un potențial fantastic de a crea o comunitate în jurul unui brand. Mai important este faptul că asta se obține gratuit. Pe Twitter și Instagram, în schimb, trebuie să fii creativ, să postezi des și să te folosești de toate mijloacele care îți stau la dispoziție pentru a crea content original și de calitate.

Nu în ultimul rând, este mult mai ușor să atragi trafic pe site-ul tău de pe Facebook, decât de pe Instagram sau Twitter. Dacă pe Instagram lipsește posibilitatea de a posta link-uri active, pe Twitter utilizatorii preferă să se limiteze la a interacționa în cadrul rețelei respective.



Dacă vorbim despre digital marketing în rândul utilizatorilor din România, Instagram și Twitter nu sunt încă resurse esențiale. Dar este bine să gândim în perspectivă și să clădim comunitățile pentru brand-ul nostru și pe celelalte două rețele de socializare din timp.