joi, 9 februarie 2017

Numărul de vizualizări s-ar putea să fie o minciună!

Una dintre cele mai importante cifre pentru un creator de content video este numărul de vizualizări. În special atunci când creezi content video pentru platforme generatoare de profit, precum YouTube ( sau Metacafe prin anii 2000) tot ceea ce te interesează este numărul de persoane care ți-au vizualizat clipul.



Atunci când creezi content video pentru a transmite anumite mesaje, însă, la numărul de vizualizări se adaăugă și completion rate. Completion rate este un indicator extrem de important, care îți arată în medie câte secunde sau minute din videoclipul tău au fost vizualizate de utilizatori. Dacă mesajul are 50 secunde, dar completion rate este de 10%, s-ar putea ca majoritatea viewer-ilor să nu fii perceput mesajul.

Aici intervine un infografic realizat de Buffer, care ne arată câte secunde trebuie să fii vizualizat utilizatorul din clipul tău, pentru ca rețeaua în care l-ai publicat să-l contorizeze ca 1 View.



După cum vedeți, în infograficul publicat de WERSM, în special pe Facebook și Instagram sunt suficiente doar 3 secunde pentru contorizarea unei vizualizări. Sunt suficiente 3 secunde pentru a transmite un mesaj video? În majoritatea cazurilor, nu.

Ce ne spune asta? Păi ne spune că dacă avem 300 vizualizări la un content video publicat, s-ar putea ca mesajul nostru să nu fii ajuns la mai mult de 10 sau 20 de oameni. De altfel o statistică publicată de Socialbakers ne arată că video completion rate pe Facebook nu este mai mare de 21 secunde.




Dacă pe YouTube ai posibilitatea să vezi durata medie a vizualizărilor, Facebook îți oferă doar numărul celor care au văzut cel puțin 3 secunde și a celor care au văzut cel puțin 10 secunde. Tocmai de aceea poți găsi aici câteva sfaturi pentru a te asigura că ai maximum de impact atunci când publici un videoclip în social media. Succes!