Powered By Blogger

sâmbătă, 10 decembrie 2016

LIFEHACK: ce fac cei mai de succes oameni ai planetei cu timpul lor liber

O zi obișnuită pentru orice salariat arată mai mult sau mai puțin în felul următor:

7:00 - sună alarma 📢
7:30 - sună alarma - gata, gata, m-am trezit 🕢
7:30 - 08:30 - pregătiri pentru muncă 🍳
09:00 - începe munca 💻 📂 📈 📓 📩 📱
12:30 - 13:00 - pauza de masă 🍔
13:00 - 17:30 - mai e mult?! 📉 📊 📓 📧 🕠
17:30 - 00:00 - orice altceva numai nu muncă

Principala problemă cu programul standard de 8 ore (am mai vorbit despre asta aici ) este că, de cele mai multe ori, după ce termini cu munca zilnică ești prea obosit să mai faci și altceva. Mai mult, ți se pare că nu mai timp pentru tine, iar atunci când ai vrea să muncești la proiectele personale intervin alte activități cotidiene (cumpărături, drumuri la bancă, plata utilităților, curățenie, vizite etc.).

 sursă foto: fthmb.tqn.com

Și atunci cum faci să ocolești aceste obstacole și să lucrezi la ceea ce contează cu adevărat pentru tine? Iată câteva dintre răspunsurile date de unii dintre oamenii de succes ai planetei:

1. Exercițiul fizic


Da, nu este doar o modalitate de a arată bine sau a te menține sănătos, ci este un mijloc de a-ți spori creativitatea, încrederea de sine și flexibilitatea. Barack și Michelle Obama sunt printre cei care au încurajat mișcarea ca un mijloc pentru dezvoltarea personală.

Nu e nevoie să faceți din fitness o activitate predominantă în viața voastră, dar nici să considerați că mersul pe jos până la muncă este suficient.

2. Weekend-ul nu este o vacanță


Da, știu că mulți dintre noi trăim pentru sâmbete și duminici. Este contra-productiv ca în acele zile să stăm în pat până la ora 12:00, să lenevim în fața televizorului sau să ne propunem să vizionăm un maraton de episoade din serialul preferat. Jack Dorsey, fondatorul Twitter, spune că trebuie să privim weekend-ul ca pe o oportunitate de a face tot ceea ce nu am apucat în timpul săptămânii.

Evident că trebuie să ne și deconectăm, dar atunci când vrei să-ți dezvolți propria afacere sau să devii mai bun în ceea ce faci, ar fi păcat să irosești 48 ore pe somn și filme.

3. Spune ”NU” mai des

 
sursă foto: incimages.com

Nimeni nu va avea vreodată timpul necesar pentru a participa la toate socializările cu familia și prietenii, de a fi la curent cu tot ce se întâmplă în social-media, de a ajuta pe toată lumea, de a dormi cât de mult dorește și, pe deasupra, de a fi performant în domeniul său. Steve Jobs spunea că mai important decât a spune ”DA” lucrurilor de valoare este să spui ”NU” celorlalte idei la fel de interesante.

Cu alte cuvinte este esențial să-ți stabilești un set de obiective. Atunci când apare o solicitare nouă, trebuie să te întrebi dacă implicarea în noua activitate te va ajuta să-ți atingi obiectivele sau îți va îngreuna viața?

4. Trezitul devreme


Da, cu toții ne-am gândit cu jind, cel puțin o dată, la ideea de a avea propria afacere și de a ne putea face propriul program așa cum dorim. Ce bine ar fi să ne trezim în fiecare zi atunci când dorim și nu mi devreme. Robert Iger, CEO la Walt Disney Company, nu este singurul care militează pentru ca ziua să înceapă la ora 4:30 - 05:00. Oamenii de știință spun că în primele două ore după deșteptare, creierul nostru este cel mai activ și creativ.

Mai ales în weekend, când nu trebuie să ajungi la locul de muncă este important să fii matinal. Poți astfel să te concentrezi asupra proiectelor personale.

5. Profită de rutina din fiecare seară


Fiecare are propria sa rutină înainte de a se pune la culcare în fiecare seară. Benjamin Franklin obișnuia să se întrebe în fiecare seară dacă a făcut sau nu un bine în ziua respectivă. Regizorul Ingmar Bergman citește în fiecare seară și spune că acestă activitate îi reduce stresul.

Indiferent de rutina ta este esențial ca înainte de încerca să adormi să-ți faci o listă cu tot ce ai de făcut în ziua următoare. Asta te va ajuta să elimini eventualele griji care te-ar putea împiedica să te odihnești corespunzător.

 sursă foto: knote.com

O săptămână are 168 ore. Aproximativ 45-50 le petrecem la sserviciu sau pe drum înspre/dinspre locul de muncă. Mai dormim în medie 50 ore la fiecare 7 zile. Asta înseamnă că ne rămân circa 70 ore săptămânal să le folosim așa cum credem de cuviință. Folosiți-le înțelept!

miercuri, 7 decembrie 2016

De ce Keyword Planner ar trebui să fie cel mai bun prieten al oricărui om de marketing

Una dintre regulile de bază ale marketing-ului spune că trebuie să-ți cunoști foarte bine clienții și potențialii clienți. Pentru asta ai la îndemână o multitudine de mijloace și unelte, unele automatizate, altele care se bazează pe sondarea și feedback-ul clienților.

Iar unul dintre aspectele esențiale ale profilului clientului este ceea ce-și dorește. Vrea o minge albă sau una verde cu buline albe? Ai putea să-i întrebi prin intermediul unui chestionar sau să testezi pe loturi mici de produse ambele variante.

 sursă foto: ecommerceguide.com

Însă piața de consum este un domeniu dinamic și s-ar putea ca peste o săptămână, clienții care căutau mingi verzi cu buline albe să vadă că un muzician celebru și-a pus poze pe Instagram cu o minge roșie cu dungi galbene și să-și dorească un produs asemănător. Mai mult, pentru că vine iarna, s-ar putea ca aceiași clienți să caute să caute și căciuli, pentru a se proteja de frig când se joacă cu mingea.

Sunt informații esențiale, care pot face diferența între succesul și falimentul magazinului tău. Evident că nu o să ai vreme să aplici chestionare în fiecare lună și nici resurse pentru a produce mai multe variante ale fiecărui produs. Aici intervine Keyword Planner.



Instrumentul pus la dispoziție de Google îți oferă posibilitatea de testa tendințele căutărilor de informație folosind celebrul motor de căutare. Aceste informații pot fi versurile unei melodii celebre, dar pot fi și prețurile mingilor verzi cu buline albe. Keyword Planner îți va arată într-o anumită perioadă de timp, câte căutări lunare s-au făcut pentru un anumit cuvânt sau o anumită asociere de cuvinte. Poți vedea cum fluctuează de la o lună la alta căutările pentru mingi albe, dar și când volumul căutărilor pentru mingi verzi îl depășește pe cel al mingilor albe.



Keyword Planner are mult mai multe funcționalități, iar scopul acestui instrument este legat în mod direct de setarea campaniilor AdWords. Dar dacă este folosit cum trebuie, poate fi o unealtă indispensabilă a omului de marketing. Evident că nu este singura informație de care trebuie să ții cont și nici nu îți poate garanta un anumit volum al vânzărilor. Dar dacă cunoști aceste tendințe, îți poți adapta mult mai ușor oferta la cerere.

luni, 5 decembrie 2016

Lupta cu știrile false și clickbait pe Facebook

După ce au trecut alegerile din SUA, atât Facebook, cât și Google au anunțat că își propun să elimine răspândirea știrilor false prin intermediul celor două rețele informatice. Prima modalitate prin care au făcut acest lucru a fost să blocheze posibilitatea profilurilor, respectiv s site-urilor cu știri false de a avea acces la Google AdSense și Facebook Audience Network.

Hai să explicăm despre ce este vorba până aici. Practic reprezentanții celor două rețele globale de search și social media au realizat, cât de ușor se poate manipula opinia publică prin crearea știrilor false. Și nu asta a fost problema cea mai mare, ci faptul că băieții deștepți care creau știrile false făceau o grămadă de bani din uneltele de monetizare ale Google și Facebook.

sursă foto: cbsnews.com


Știrile false sunt acele articole care prezintă informații false într-un mod atât de credibil, încât reușesc manipularea opiniei publice. Un exemplu perfect ar fi știrea care anunța săptămâna trecută că Trump la propus ca șef al DEA (un fel de instituție de luptă antidrog) pe El Chapo (un traficant de droguri mexican) sau știrile care anunțau în campania din 2014 că Iohannis fusese membru al unei grupări naziste în tinerețe. Cu alte cuvinte, aici mă refer la articole de caterincă, gen www.TimesNewRoman.ro sau www.TheOnion.com, care sunt site-uri consacrate de satiră. Aici ne referim la alte online-uri fantomă, care prezintă informații false într-un mod credibil.




Revenind la subiect, dacă Google nu putea face mai mult decât să le blocheze posibilitatea de monetizare creatorilor de fals, Facebook a mers mai departe. Pe lângă faptul că are colaboratori care se ocupă cu verificarea informațiilor publicate, Zuckerberg a mai venit cu o noutate. A implementat un sistem prin care utilizatorii pot marca o știre ca fiind falsă. Astfel, la opțiunile de report, ai acum un nou motiv: ”It`s a false news story”.



Dincolo de asta, din august anul curent, Facebook a demarat o luptă împotriva clickbait. În traducere, clickbait este acel tip de știre cu un titlu care exagerează sau omite anumite informații pentru a convinge utilizatorii să dea click pe articol. Prin sondaj, utilizatorii sunt întrebați dacă o anumită știre are un titlu derutant și în ce proporție.

Și totuși lucrurile nu sunt așa simple. La fel cum un tilul sau o informație falsă creează daune, cenzura fără control poate fi la fel de dăunătoare. Deocamdată impactul acestor demersuri este necunoscut.

luni, 28 noiembrie 2016

Internauții cu deficit de atenție sau cum să ratezi în social media

Discutam deunăzi cu un prieten despre un videoclip de promovare electorală și dacă va avea efectul scontat, adică să adune voturi. Din start i-am spus că impactul va fi aproape zero. Și pentru asta am avut 3 motive: era prea lung, conținea prea multe informații și cifre, iar imaginile folosite nu erau deloc sugestive pentru mesajul transmis.



Astăzi, însă, am dat peste un articol interesant publicat de WebDigital, care sfătuia marketer-ii să-și adapteze content-ul publicat pentru un nivel de atenție scăzut. Până la urmă asta e cauza pentru care mesajele complexe sunt sortite eșecului pe Facebook sau în alte rețele de socializare. Devoratorii de social media sunt bombardați zi de zi cu zeci de informații (fotografii, videoclipuri, mesaje, știri, reclame, melodii) din atât de multe surse de informare, încât au ajuns să consume conținutul pe fugă.

Majoritatea utilizatorilor de Facebook din România petrec în medie 2-3 ore pe zi conectați la internet (practic este non-stop). Mai important este faptul că o fac de pe smartphone. Asta înseamnă că vor accesa Facebook-ul din plictiseală în cea mai mare parte a timpului și o vor face în timp ce călătoresc cu autobuzul, iau o pauză de la muncă, mănâncă sau sunt cu prietenii în oraș.



Majoritatea utilizatorilor de Facebook nu-și accesează timeline-ul pentru a căuta informații despre un anumit subiect, ci vor da scroll pentru a-și abate atenția în diverse circumstanțe. Asta înseamnă că vor derula pe ecrane sute, chiar mii de postări într-o zi. Și atunci cum faci să te asiguri că mesajul tău a fost livrat și perceput corespunzător?

1. Dacă ai ales să postezi un videoclip, asigură-te că primele 5-10 secunde de imagini vor capta atenția utilizatorilor. Dacă tu vorbești de salarii, iar videoclipul începe cu imagini ale unor dealuri înverzite, ai muncit degeaba la restul de 50 secunde.

2. Chiar dacă le-ai captat atenția cu primele 5-10 secunde, majoritatea utilizatorilor vor înceta să mai urmărească videoclipul după 30 de secunde. Asigură-te că transmiți doar ceea ce este esențial și o faci într-un mod cât mai concis și clar.



3. Dacă textul este însoțit de imagini video sau foto, asigură-te că există o legătură clară și vizibilă între cele două elemente. Un text însoțit de elemente vizuale puternice, vă rămâne întipărit în memorie multe mai bine, decât un text însoțit de grafice și tabele.

4. Chiar dacă ai un concept foarte interesant pentru o postare, încearcă să primești feedback înainte de a face public conținutul. S-ar putea ca ideea ta să nu fie înțeleasă sau să fie percepută greșit de publicul țintă.

5. Apeleză la un specialist. Chiar dacă ai impresia că ”nu e mare scofală cu Facebook-ul ăsta”, un marketer cu experiență îți poate oferi avantajul de care ai nevoie pentru a-ți depăși concurența.

Orice comentarii sunt binevenite.

duminică, 20 noiembrie 2016

Impactul vizual în digital marketing

Indiferent de mediul online în care se face digital marketing, impactul vizual este cel mai important. Cele mai captivante și ușor de reținut detalii sunt cele vizuale (nu doar în online). Fie că vorbim de forme, culori sau mișcări, întotdeauna prima impresie va fi determinată de aspectele vizuale.



Chiar dacă alegi să pubici doar text există modalități prin care poți îmbunătăți aspectul vizual. Având în vedere că rețelele de socializare nu permit modificarea tipului și marimii font-ului folosit este puțin mai greu să publici un text captivant din punct de vedere vizual. Cu toate acestea, te poți folosi de hashtag-uri, emoji-uri sau combinații de caractere speciale pentru a crea ceva care să atragă atenția publicului țintă. Este important să nu exagerezi, însă, cu aceste detalii.

Deși content-ul video a început să câștige teren anul acesta, materialele foto rămân în continuare importante și ușor de folosit. Conform ultimelor standarde, rezoluția ideală, cel puțin pentru Instagram este de 1080 X 1080. Asta nu înseamnă că o fotografie cu proporții dreptunghiulare nu poate fi atrăgătoare. Pentru Facebook este ideal ca foografia să aibă proporția de 4:3. Dincolo de asta, te poți juca cu diversele tool-uri care-ți permit să creezi colaje sau slideshow-uri.



Video este noul rege în social media. Acum, cu posibilitatea de live-streaming la îndemâna oricărui posesor de smartphone, content-ul video a căpătat o importanță deosebită. Din punct de vedere vizual este important să ai grijă cum poziționezi camera, atunci când filmezi sau faci streaming. De asemenea contează și thumbnail-ul pe care îl alegi pentru videoclipul tău. Un thumbnail interesant va convinge mai mulți utilizatori să vizualizeze clipul.

Evident după ce au trecut de primul impact, iar utilizatorii încep să citească sau să vizualizeze content-ul tău, va trebui să le oferi informație de calitate, altfel riști să îi pierzi definitiv.

joi, 17 noiembrie 2016

Cât de mult este prea mult?

Una dintre regulile de bază în comunicare este să nu exagerezi. Atunci când vrei să fii convingător este bine să nu pari disperat și să nu fii agasant. Aceleași principii se aplică și în digital marketing sau social media campaigning. Dar unde trasăm aceste limite?



Nu există o regulă general valabilă. De aceea este foarte important să studiezi publicul tău țintă înainte de a lansa o campanie în platformele de socializare. Sunt mai mulți indicatori care îți pot dezvălui dacă mesajele tale alienează fanii, în loc să-i țină aproape. Unul dintre indicatorii este interacțiunea lor cu mesajele.


De aceea este important să-ți segmentezi audiența în funcție de rețeaua de socializare în cadrul căreia derulezi campania. Facebook este despre comunicare, iar Instagram despre impactul vizual. E ok să publici 12 fotografii zilnic, dar nu este ok să transmiți 12 mesaje. Dacă vrei să transmiți mai multe mesaje, te duci pe Twitter, dar pe Facebook este mai important să construiești un dialog pe baza unei idei transmise, decât să publici mai multe idei în fiecare zi.

Cu aplicabilitate în domeniul politic, aceste aspecte sunt deosebit de importante în contextul în care publicul țintă este unul confuz și iritabil. Am vorbit într-o postare mai veche despre pericolele fragmentării în comunicare, dar la fel de periculoasă poate fi bombardarea publicului țintă cu mesaje.

Sfatul meu este să segmentați și să analizați foarte bine publicul căruia vă adresați. Pornind de la acele date prețioase puteți planifica campania de comunicare.

miercuri, 26 octombrie 2016

Ce mă motivează

Mă motivează oamenii bine pregătiți. Cei care vorbesc din experiența proprie și care nu se feresc să-și arate slăbiciunile. Sunt oameni care au avut un parcurs profesional presărat cu eșecuri, dar care au știut să transforme greșelile în lecții prețioase. Pe trei dintre acești oameni am avut ocazia să-i ascult zilele acestea în cadrul TeCOMM eCommerce Conference.



Cei care au avut vreodată contact cu SEO, știu cât de volatil este acest domeniu. Sunt zeci de aspecte de care trebui să ții cont atunci când vrei ca site-ul tău să fie printre primele afișate în rezultatele căutărilor din Google. De la Ovidiu Joița (owner iAgency) am aflat ce se întâmplă, însă, când faci SEO de proastă calitate. Ovidiu ne-a povestit din propria experiență cum un site poate ajunge de pe locul 1, pe un loc +100, dar și ce poți face să-ți repari greșelile.

De la Mihai Pătrașcu am aflat care sunt riscurile unei campanii de Black Friday care nu a fost suficient de bine pregătită. Fondatorul evoMAG a vorbit despre propriile greșeli făcute în cadrul campaniilor de Black Friday, dar și despre aspectele esențiale în pregătirea unei campanii de marketing, care urmărește un impact mare, într-un interval scurt.

Poate cel mai motivațional discurs a fost dat, însă, de Jonathan Chippindale. Cu experiență acumulată la De Beers, BBC și Cambridge, nu aveai cum să nu îi sorbi cuvintele. Mai ales că a reușit să-și transpună experiența de 25 ani în marketing, în câteva sfaturi transmise nouă timp de 30 minute. Oricâte și orice fel de activități de marketing online vei face, până la urmă vânzarea se face tot între oameni: un om vinde, iar altul cumpără. Așa s-ar rezuma una dintre ideile pe care le-a prezentat și care m-a făcut să înțeleg capacitatea senzațională de analiză și sinteză pe care o are.

Și ca să revenim, oricâte ”mulțumesc” sau ”hai că poți” auzi, nu se compară cu povestea unui profesionist, care a pornit de unde te afli tu și a reușit să ”răstoarne lumea”. Mă bucur că am avut ocazia să-i ascult pe cei trei și nu numai, în cadrul TeCOMM eCommerce Conference.