Iar unul dintre aspectele esențiale ale profilului clientului este ceea ce-și dorește. Vrea o minge albă sau una verde cu buline albe? Ai putea să-i întrebi prin intermediul unui chestionar sau să testezi pe loturi mici de produse ambele variante.
sursă foto: ecommerceguide.com
Însă piața de consum este un domeniu dinamic și s-ar putea ca peste o săptămână, clienții care căutau mingi verzi cu buline albe să vadă că un muzician celebru și-a pus poze pe Instagram cu o minge roșie cu dungi galbene și să-și dorească un produs asemănător. Mai mult, pentru că vine iarna, s-ar putea ca aceiași clienți să caute să caute și căciuli, pentru a se proteja de frig când se joacă cu mingea.
Sunt informații esențiale, care pot face diferența între succesul și falimentul magazinului tău. Evident că nu o să ai vreme să aplici chestionare în fiecare lună și nici resurse pentru a produce mai multe variante ale fiecărui produs. Aici intervine Keyword Planner.
Instrumentul pus la dispoziție de Google îți oferă posibilitatea de testa tendințele căutărilor de informație folosind celebrul motor de căutare. Aceste informații pot fi versurile unei melodii celebre, dar pot fi și prețurile mingilor verzi cu buline albe. Keyword Planner îți va arată într-o anumită perioadă de timp, câte căutări lunare s-au făcut pentru un anumit cuvânt sau o anumită asociere de cuvinte. Poți vedea cum fluctuează de la o lună la alta căutările pentru mingi albe, dar și când volumul căutărilor pentru mingi verzi îl depășește pe cel al mingilor albe.
Keyword Planner are mult mai multe funcționalități, iar scopul acestui instrument este legat în mod direct de setarea campaniilor AdWords. Dar dacă este folosit cum trebuie, poate fi o unealtă indispensabilă a omului de marketing. Evident că nu este singura informație de care trebuie să ții cont și nici nu îți poate garanta un anumit volum al vânzărilor. Dar dacă cunoști aceste tendințe, îți poți adapta mult mai ușor oferta la cerere.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu