Una dintre regulile de bază în comunicare este să nu exagerezi. Atunci când vrei să fii convingător este bine să nu pari disperat și să nu fii agasant. Aceleași principii se aplică și în digital marketing sau social media campaigning. Dar unde trasăm aceste limite?
Nu există o regulă general valabilă. De aceea este foarte important să studiezi publicul tău țintă înainte de a lansa o campanie în platformele de socializare. Sunt mai mulți indicatori care îți pot dezvălui dacă mesajele tale alienează fanii, în loc să-i țină aproape. Unul dintre indicatorii este interacțiunea lor cu mesajele.
De aceea este important să-ți segmentezi audiența în funcție de rețeaua de socializare în cadrul căreia derulezi campania. Facebook este despre comunicare, iar Instagram despre impactul vizual. E ok să publici 12 fotografii zilnic, dar nu este ok să transmiți 12 mesaje. Dacă vrei să transmiți mai multe mesaje, te duci pe Twitter, dar pe Facebook este mai important să construiești un dialog pe baza unei idei transmise, decât să publici mai multe idei în fiecare zi.
Cu aplicabilitate în domeniul politic, aceste aspecte sunt deosebit de importante în contextul în care publicul țintă este unul confuz și iritabil. Am vorbit într-o postare mai veche despre pericolele fragmentării în comunicare, dar la fel de periculoasă poate fi bombardarea publicului țintă cu mesaje.
Sfatul meu este să segmentați și să analizați foarte bine publicul căruia vă adresați. Pornind de la acele date prețioase puteți planifica campania de comunicare.
Nu există o regulă general valabilă. De aceea este foarte important să studiezi publicul tău țintă înainte de a lansa o campanie în platformele de socializare. Sunt mai mulți indicatori care îți pot dezvălui dacă mesajele tale alienează fanii, în loc să-i țină aproape. Unul dintre indicatorii este interacțiunea lor cu mesajele.
De aceea este important să-ți segmentezi audiența în funcție de rețeaua de socializare în cadrul căreia derulezi campania. Facebook este despre comunicare, iar Instagram despre impactul vizual. E ok să publici 12 fotografii zilnic, dar nu este ok să transmiți 12 mesaje. Dacă vrei să transmiți mai multe mesaje, te duci pe Twitter, dar pe Facebook este mai important să construiești un dialog pe baza unei idei transmise, decât să publici mai multe idei în fiecare zi.
Cu aplicabilitate în domeniul politic, aceste aspecte sunt deosebit de importante în contextul în care publicul țintă este unul confuz și iritabil. Am vorbit într-o postare mai veche despre pericolele fragmentării în comunicare, dar la fel de periculoasă poate fi bombardarea publicului țintă cu mesaje.
Sfatul meu este să segmentați și să analizați foarte bine publicul căruia vă adresați. Pornind de la acele date prețioase puteți planifica campania de comunicare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu