Powered By Blogger

sâmbătă, 11 februarie 2017

2017 Social Media Wishlist

After I`ve read WERSM`s article I decided to create my own wishlist. I wanted to included both features that I would find very useful on a professional level and features that would just be fun to use for regular users.




FOR FACEBOOK

Detailed video metrics

I`ve talked about this in a previous post. Facebook doesn`t give you very much information on how well your video performed. Except for a 3 or 10 seconds completion rate count, you don`t get much info. It would be great if we had detailed insights like the ones YouTube provides.

 Unfriended section

We see them all the time. Those "find out who unfriended you" plugins, tools or tricks ads. I`m not really that curious, but I guess it would be a fun feature to have.

Hashtag statistics 

Instagram has great hashtag statistics previews and suggestions. Facebook doesn`t. Optimum usage of hashtags in Facebook is more of a guessing game. It would be very useful to have some sort of insights on this.

FOR INSTAGRAM

Link sharing

Although it`s the second most popular social network in Europe, Instagram is sticking to it`s "no link sharing" policy. It would be great if you could add an active link to your photos, to be able to direct users to your website.

Scheduling posts

It would be awesome to be able to schedule all you weekly or monthly posts in a single day, wouldn`t it? Oh well, Instagram is stubborn on this one too. Even the automation dashboards only give you reminders to post and don`t do the actual posting for you.


Share/repost button 

We have it in Facebook and Twitter but not on Instagram. Sadly, the developers said this feature won`t be added in an attempt to fight spam.

FOR TWITTER

 Editing posts
 
Although not so popular in Romania, Twitter gives you more for less when it comes to user interaction. You get much more visibility through proper use of hashtags than on Facebook or Instagram. But if you screw up your tweet by just a letter or a semicolon you have to delete the whole thing. There is already talk about an edit function being added to Twitter, but for now you just have to be careful.

Link preview for all websites
 
Ever wondered why some tweeted links have a text and photo preview and others don`t? Well if you don`t have Twitter Cards markup embeded on your website you won`t get a preview. Facebook uses a special decoding tool wich generates previews for all links, but Twitter doesn`t.

Anyway, that`s my wishlist for 2017. What features would you like to see added to social media platforms this year?

joi, 9 februarie 2017

Numărul de vizualizări s-ar putea să fie o minciună!

Una dintre cele mai importante cifre pentru un creator de content video este numărul de vizualizări. În special atunci când creezi content video pentru platforme generatoare de profit, precum YouTube ( sau Metacafe prin anii 2000) tot ceea ce te interesează este numărul de persoane care ți-au vizualizat clipul.



Atunci când creezi content video pentru a transmite anumite mesaje, însă, la numărul de vizualizări se adaăugă și completion rate. Completion rate este un indicator extrem de important, care îți arată în medie câte secunde sau minute din videoclipul tău au fost vizualizate de utilizatori. Dacă mesajul are 50 secunde, dar completion rate este de 10%, s-ar putea ca majoritatea viewer-ilor să nu fii perceput mesajul.

Aici intervine un infografic realizat de Buffer, care ne arată câte secunde trebuie să fii vizualizat utilizatorul din clipul tău, pentru ca rețeaua în care l-ai publicat să-l contorizeze ca 1 View.



După cum vedeți, în infograficul publicat de WERSM, în special pe Facebook și Instagram sunt suficiente doar 3 secunde pentru contorizarea unei vizualizări. Sunt suficiente 3 secunde pentru a transmite un mesaj video? În majoritatea cazurilor, nu.

Ce ne spune asta? Păi ne spune că dacă avem 300 vizualizări la un content video publicat, s-ar putea ca mesajul nostru să nu fii ajuns la mai mult de 10 sau 20 de oameni. De altfel o statistică publicată de Socialbakers ne arată că video completion rate pe Facebook nu este mai mare de 21 secunde.




Dacă pe YouTube ai posibilitatea să vezi durata medie a vizualizărilor, Facebook îți oferă doar numărul celor care au văzut cel puțin 3 secunde și a celor care au văzut cel puțin 10 secunde. Tocmai de aceea poți găsi aici câteva sfaturi pentru a te asigura că ai maximum de impact atunci când publici un videoclip în social media. Succes!

duminică, 5 februarie 2017

Modificări radicale în newsfeed-ul de la Facebook

În ultima săptămână a lunii ianuarie, specialiștii Facebook au anunțat schimbări radicale la maniera prin care content-ul este promovat în newsfeed-ul fiecărui utilizator. De fapt era vorba despre două modificări majore: spam-ul și video.

”Cerșetoria” pe Facebook va fi penalizată

Încă din 2013, Facebook a demarat o luptă asiduă împotriva spam-ului. Una dintre cele mai recente redute pe care le atacă sunt creatorii de content care încearcă să păcălească algoritmul newsfeed-ului.

Înainte de a intra în detalii, trebuie să știți că postările pe care le vedeți în newsfeed-ul dumneavoastră sunt alese de Facebook pe baza unui algoritm, care ține cont de interacțiunea altor utilizatori cu postările respective, de interacțiunea dumneavoastră din trecutul recent cu creatorii postărilor respective sau interacțiunea dumneavoastră cu postări similare. Mai este luată în calcul și actualitatea postărilor, dar într-o mai mică măsură.



sursă foto: http://newsroom.fb.com/

 
Cercetătorii Facebook au anunțat în data de 31 Ianuarie că au început cruciada împotriva ”cerșetoriei”. În speță este vorba despre acel tip de postare care le cere utilizatorilor "să dea like dacă..., să lase un comment dacă... sau să dea share dacă...". Facebook consideră că astfel de conținut este spam, deoarece încearcă să trișeze algoritmul de newsfeed prin impulsionarea artificială a interacțiunilor utilizatorilor.

Marea diferență este că de această dată, nu vor fi penalizate postările (așa cum se întâmplă în cazul știrilor false), ci vor fi penalizate paginile care creează acel conținut. Pentru a recunoaște astfel de postări de tip spam, Facebook va ține cont de frecvența cu care utilizatorii au dat Hide anumitor postări, dar și de creșterea mare, într-un timp foarte scurt a interacțiunilor cu o anumită postare.

Bye bye short videos

Dacă până acum algoritmul de newsfeed favoriza videoclipurile scurte, Facebook a anunțat că asta se va schimba.

Până în prezent, Facebook analiza ce procent dintr-un videoclip a fost vizualizat de către utilizatori, pentru a decide cât de interesant ar putea fi pentru alți utilizatori. Asta implica faptul că era favorizat content-ul video scurt.

 sursă foto: http://wersm.com

De ce? Pentru că este mult mai probabil ca un număr mare de utilizatori să vizioneze 50% dintr-un videoclip cu durata de 1 minut, decât jumătate dintr--un videoclip de 10 minute. Problema este că 50% dintr-un minut = 30 secunde, dar 20% din 10 minute = 2 minute. Aici intervine modifcarea!

Așa cum anunță și Jon Loomer, dintre două procentaje egale, Facebook îl va considera mai important pe cel aferent unui videoclip mai lung. Prin urmare vom vedea din ce în ce mai multe videoclipuri mai lungi în newsfeed-ul nostru.

Aceste modificări vor fi implementate în următoarele săptămâni, anunță și WERSM.

joi, 2 februarie 2017

Dovada socială - esența marketing-ului în social media

Mereu căutăm în alții dovada că ceea ce facem este bine. Oricât de individualiști ne place să ne credem, dorința de integrare socială este în genele noastre. Această pornire aproape instinctuală de a face parte dintr-un grup este esențială, pentru că ea definește cine și ce suntem. Dar ce legătură are asta cu marketing-ul și cu social media? Păi este tocmai esența care stă la baza popularității imense pe care această formă de socializare a căpătat-o în ultimii 10 ani.

Dovada socială este foarte bine ilustrată de profesorul Robert Cialdini în Psihologia persuasiunii. ”Într-un experiment unul sau mai mulți oameni se uitau la cer; trecătorii au început la rândul lor să se uite în sus pentru a vedea la ce priveau restul. La un moment dat experimentul a fost întrerupt, deoarece atât de mulți oameni se opriseră pentru a privi în sus, încât a fost blocat traficul”.


 sursă foto: hotelgenius.co

O definiție aproximativă descrie dovada socială ca un fenomen psihologic prin care indivizii își asumă acțiunile celorlalți pnetru a încerca să adopte un comportament corect într-o anumită situație. Fenomentul este mai relevant în situațiile ambigue, în care oamenii nu pot determina modalitatea adecvată de comportament, și este amplificat de presupunerea că oamenii din jur au mai multe informații despre situația dată.

Și ca să revenim la marketing și social media, dovada socială stă la baza paginilor de companie pe Facebook. Cu cât ai mai multe like-uri, cu atât potențialii clienți vor fi mai încrezători că brand-ul tău este de încredere. Cu cât ai mai multe comentarii pozitive și testimoniale din partea unor clienți satisfăcuți, cu atât vei avea șanse mai mari ca alții să fie convinși că produsul tău este de calitate și merită cumpărat.




Dovada socială poate veni și din partea unor specialiști, care susțin că produsul tău este corespunzător pentru a răspunde nevoilor pentru care a fost creat. Influencer-ii, recunoscuți deja ca personaje de încredere, care folosesc public produsul tău îți vor atrage noi clienți din grupul celor care îi urmăresc. Nu în ultimul rând, faptul că deja ai vândut 100.000 bucăți, îi va determina pe ceilalți să presupună că este de calitate, altfel nu ar fi fost cumpărat de atât de mulți oameni.

Pentru marketing-ul online, dovada socială poate fi evidențiată prin mai multe modalități, așa cum precizează și cei de la Kissmetrics. Cele mai de impact sunt testimonialele clienților satisfăcuți, review-urile și afișarea logo-urilor publicațiilor media în care au apărut recenzii favorabile. Iar dacă business-ul tău oferă servicii, atunci portofoliul clienților importanți cu care ai lucrat este indispensabil în strategia de marketing.




Ceea ce nu trebuie omis, atunci când mizezi pe dovada socială, este că acest pricipiu funcționează mult mai bine atunci când potențialii clienți sunt puși față în față cu comportamentul unor oameni similari cu ei. ”Suntem înclinați să urmăm exemplul unui individ asemănător nouă, decât cel al unui individ diferit”.

sâmbătă, 21 ianuarie 2017

Tips & tricks for great Instagram photos

Nu este genul de infografic care vă oferă o rețetă magică spre un profil cu zeci de mii de followers. Așa ceva nu există! Din fericire, însă, unii marketer-i au observat că există anumite tipare respectate de postările care generează cea mai mare rată de engagement pe Instagram. Băieți de la CURALATE au realizat un scurt infografic cu proprietățile imaginilor care au succes mai mare în a atrage like-uri.






Bineînțeles că o postare de succes pe Instagram va ține cont și de relevanța și numărul de hashtag-uri folosite, de emoji-uri, dar și de informația transmisă prin text. De asemenea, trebuie să fiți atenți la dimensiunea și rezoluția imaginii folosite.

Nu în ultimul rând, Instagram este o rețea socială în care regula reciprocității funcționează de minune. Așadar, ca să primești like-uri, comment-uri și followers, trebuie să oferi la rândul tău aceste elemente de engagement.


sâmbătă, 14 ianuarie 2017

Modificări majore pentru web hosting-ul din România în 2017

Dacă nu plătești, rămâi fără domeniul .ro


Dacă ai înregistrat un domeniu ”.ro” prin anii `90, s-ar putea să rămâi în curând fără el. Anunțul a fost făcut de RoTLD la sfârșitul lunii trecute. Dacă ai un domeniu cumpărat înainte de 01.07.2012, va trebui să plătești o taxă de mentenanță până la sfârșitul lunii septembrie a anului în curs. În caz contrar, domeniul tău va fi listat ca disponibil.


 sursă foto: thinkingit.com.au


Până acum un domeniu era înregistrat pe viață. De anul acesta, însă, RoTLD impune o taxă de înregistrare pentru 5 ani. La finalul perioadei respective proprietarii domeniilor vor trebui să achite o taxă anuală de mentenanță. Modificarea introdusă de compania de înregistrare a domeniillor este menită să elibereze domeniile ținute ocupate, dar care nu mai sunt folosite de proprietari.





RoTLD a precizat că va trimite notificări în acest sens tuturor deținătorilor de domenii, pe adresa de email folosită la înregistrare.

Avertisment de securitate pentru site-urile fără SSL


O altă modificare esențială, care a fost anunțată încă din septembrie 2016 de către Google se referă la securitatea site-urilor. Mai exact, începând cu Ianuarie 2017, browser-ul Chrome va afișa avertismente utilizatorilor care accesează site-uri fără certificat SSL (Secure Socket Layer).


 sursă foto: googleblog.com

Certifiactul SSL este un protocol criptografic, care codează transferul de date într-o rețea de calculatoare. Atunci când vă folosiți datele personale (CNP, serie și nr. C.I., adresă etc.) sau cele bancare (nr. card, cont, CUI, CIF) pentru a vă înscrie pe un site sau a cumpăra ceva online este important să o faceți în siguranță, pe o platformă care beneficiză de criptarea SSL.


 sursă foto: googleblog.com


Conform Google, ar fi trebuit să primim aceste avertismente deja, chiar și pe Firefox, dar ele încă nu se afișează. Cert este că certificatul SSL și, implicit tranziția spre HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) vor constitui și un avantaj din punct de vedere SEO. Încă din 2014, Google a anunțat că site-urile care au tranziționat de la HTTP, la HTTPS, vor fi avantajate în afișarea rezultatelor din motorul de căutare Google.

duminică, 8 ianuarie 2017

Content over money - How to stay relevant

Vorbeam într-o postare anterioară despre impactul vizual în digital marketing și cât de importantă este prima impresie pe care o lasă content-ul publicat de tine. Am încheiat expunerea respectivă cu mențiunea că, după ce publicul tău a trecut de prima impresie, trebuie să livrezi conținut de calitate.

Cu alte cuvinte, forma (elementele vizuale) este ”cârligul” cu care atragi publicul, iar conținutul (ideile) este mijlocul prin care îți fidelizezi utilizatorii.



Conținutul se poate împărți în mai multe categorii, în funcție de tip, subiect și abordare. Cred că sunt clare diferențele între tipurile de conținut (foto, video, text sau link) și am mai scris despre avantajele și dezavantajele pe care le presupune fiecare categorie. Voi insista mai mult pe subiect și abordare.

Subiecte relevante

 

Trebuie să-ți stabilești publicul țintă și să creezi content relevant pentru interesele utilizatorilor pe care vrei să-i fidelizezi. Fie că este vorba despre potențiali clienți sau follower-i cu vechime este important să rămâi constant în crearea de content care se pliază pe nișa ta.

Subiecte de actualitate

 

Chiar dacă tu ești fashion sau lifestyle blogger este important să fii în ton cu trend-urile momentului. Astfel, printre postările despre rețete culinare sau review-uri de gadget-uri poți strecura și un mesaj referitor la rezultatul unui meci de fotbal important sau o tragedie internațională.

Alinierea planului editorial cu subiectele de actualitate umanizează persoanele publice și brand-urile. Este important să nu ignori trend-urile de moment, dar nici să faci exces din a posta despre orice eveniment curent.

Subiecte atemporale

 

La fel cum subiectele de actualitate pot fi irelevante pentru nișa ta, cele atemporale nu trebuie să se plieze pe tendințele momentului. Aici pot fi incluse tutorialele, infograficele, postările tip ”știați că” etc.

sursă foto: http://cdn.business2community.com


Maniere de abordare

 

Abordările pot fi numeroare. Nu există o rețetă valabilă pentru fiecare tip de subiect. De exemplu, atunci când faci o urare de sărbători sau prezinți un produs pentru cei mici poți să ai o abordare jovială, iar când vorbești despre eșecul unei vedete pe covorul roșu poți fi ironic. Dacă prezinți detaliile tehnice ale noului tău produs poți să ai o abordare neutră, iar când tragi faci un review la o nouă platformă de social media analytics vei fi analitic, concis și clar în exprimare.


Cum procedăm corect

 

Aș vrea să-ți pot oferi o rețetă garantată a succesului, dar ea nu există. Oricâți ”experți” ți-ar spune că dacă te înscrii la cursul sau cumperi cartea lor vei reuși, lucrurile nu stau așa. Cel mult îți pot oferi mijloacele prin care să îți asiguri cele mai bune șanse. De acolo încolo depinde tine să îți stabilești nișa, să îți definești publicul țintă, să afli nevoile lor și să creezi produsul pe care și-l doresc.