joi, 14 aprilie 2016

Va fi o campanie de genul ”toți contra unu”

Primarul în funcție al Bistriței, Ovidiu Crețu va fi ținta unor atacuri repetate în spațiul public pe toată durata campaniei electorale din luna mai. Nici până în prezent nu a avut mandate liniștite, dar lucrurile se vor precipita în perioada următoare.

Aproape zilnic, în timpul campaniei electorale, contracandidații edilului PSD vor specula diversele lipsuri ale administrației Crețu. Se va spune că se putea altfel, mai bine, mai repede, mai devreme, că nu era momentul, că nu a fost oportun, că orice altceva ar fi fost mai bine, decât ceea ce s-a făcut deja.  Ar urma să spun că așa este firesc să se întâmple în timpul campaniei electorale. Fals!

Consider că o campanie electorală trebuie să pornească de la identificarea lipsurilor și dorințelor  cetățenilor localității respective și găsirea unor soluții sau proiecte care să răspundă acestor nevoi. Candidatul va trebui să prezinte alegătorilor ceea ce a realizat și ceea ce-și propune să facă pentru comunitatea pe care vrea s-o reprezinte. Ar fi ideal...



La Bistrița, în momentul de față, experiența și realizările contracandidaților primarului în funcție sunt puține sau inexistente. Nici proiectele lor de viitor nu sunt convingătoare. Am citit aceleași povești frumoase cu tineri, asfalt și bunăstarea cetățeanului. În lipsa unor aspecte concrete care să convingă bistrițenii să voteze candidatul X sau Y se va încerca discreditarea candidatului cu cele mai mari șanse, în cazul nostru Ovidiu Crețu.

Practic, la fel ca la prezidențiale, mașinăria partidelor de opoziție va miza pe un vot negativ la adresa lui Crețu. Votul pozitiv pentru Stelian Dolha, Liviu Rusu sau alții fiind aproape intangibil.

Rolul decisiv îl vor juca din nou rețelele de socializare (într-o mare măsură) și instituțiile media (într-o mai mică măsură). Cei care vor înțelege să investească în această direcție vor avea un avantaj considerabil, față de cei care se vor limita la o campanie cu mijloace tradiționale.