marți, 10 mai 2016

Accesul la nivelul doi al procesului de creație

Pentru a face marketing sau comunicare cu succes trebuie să fii o persoană creativă, inventivă și dedicată produsului pe care îl re/prezinți, indiferent de faptul că este o persoană publică sau un obiect. Și ca orice proces creativ, marketing-ul și comunicarea îți consumă resursele.

Deseori am observat că după ce depuneam mult efort în crearea unei campanii de marketing sau a unei strategii de comunicare, cu toate elementele aferente, nu mai aveam absolut nicio pornire spre a contribui la propria imagine sau pentru a lucra la proiectele proprii.

sursă: creativ.com

Este destul de difici, atunci când îți place și te dedici meseriei pe care o practici, să mai găsești resursele necesare și pentru a evolua în plan personal. Depui efort intens, iar după ce ai încheiat pe ziua respectivă, trebuie să te automotivezi să continui la același nivel. 

De cele mai multe ori nu reușeam să trec de acest prim nivel. Treptat am descoperit câteva trucuri, care funcționează. Cel mai important este ca atunci când ai încheiat programul de lucru, să găsești o activitate care să-ți distragă complet atenția de la job, să-ți golească mintea de gândurile specifice mediului de lucru și să-ți reîmprospăteze astfel rezerva de energie. Pentru mine asta înseamnă câteva dintre pasiunile mele: gătitul, gaming-ul, sportul sau cititul.

Aproape la fel de bine funcționeză și o plimbare sau conversația despre alte subiecte cu persoanele apropiate. Acești stimuli externi funcționează ca un buton de reset, care, odată apăsat, îți permite să-ți regăsești starea de spirit pentru procesul creațional.

Nimic, însă, nu va suplini somnul. Mai ales atunci când trebuie să fii creativ (deci nu ai regimul unui artist) este imperios necesar să dormi cel puțin 7 ore și să o faci într-o limită de timp relativ normală (22:00 - 08:00). Somnul este activitatea care reîncarcă cel mai bine bateriile!



Niciun comentariu: