sâmbătă, 28 mai 2016

10 mituri despre fitness

Să dărâmăm 10 mituri despre fitness!

1. Poți să areți bine doar printr-o dietă corespunzătoare.
FALS! Poți eventual să areți slab/ă sau anorexic/ă, dar bine nu vei arăta niciodată și cu siguranță nu vei fi sănătos/sănătoasă.

2. În fiecare zi stau în picioare sau fac kilometri pe jos. Nu mai e nevoie să merg la sală.
FALS! Statul în picioare și mersul pe jos, deși e sănătos, nu poate suplini exercițiile tip cardio sau halterofile.

3. O oră de cardio e suficientă pentru a avea corpul dorit.
FALS! Cardio ajută exclusiv la slăbit și la întărirea rezistenței la efort fizic prelungit. Definirea mușchilor nu poate să apară decât prin exerciții halterofile.



4. Fructele ajută la slăbit.
FALS! Fructele sunt o compoenentă esențială a unei diete sănătoase, dar multe tipuri de fructe au un aport caloric crescut. Așa că, dacă vrei să slăbești e ideal să eviți bananele, căpșunile, pepenele etc. Aceste tipuri de fructe pot, însă, constitui o bună masă energizantă înainte de antrenament, ca o alternativă la batoanele proteice.

5. Trebuie să eliminăm dulciurile și băuturile energizante din dietă.
FALS! Mai ales atunci când faci efort fizic zilnic, băuturile energizante (care conțin cofeină) și dulciurile sunt necesare, în special înaintea unui antrenament intens, pentru a-ți da energia de care ai nevoie să dai randament maxim. Oricum nu este indicat să elimini zahărul în totalitate din dietă.

6. Dacă merg de 3 ori pe săptămână la sală și mănânc sănătos, pot să beau liniștit sâmbătă seara 6 beri, 3 shot-uri de jagger și 300 de whisky cu cola.
FALS! Singura băutură alcoolică, care este cât de cât acceptată (cu moderație, evident), atunci când vrei să ai silueta din reviste este vinul. Orice băutură alcoolică consumată în excess este dăunătoare pentru un stil de viață sănătos. Cu atât mai mult berea și combinația whisky-cola, care reprezintă 2 bombe calorice.

7. Dacă mănânc și mă antrenez la fel ca Popescu de la sală, o să arăt la fel ca el.
FALS! Niciodată 2 organisme nu o să răspundă în mod identic la o dietă alimentară și o rutină de exerciții similare. Dezvoltarea fizică, creșterea masei musculare și definirea acesteia ține în primul rând de genetică, care este unică la fiecare individ. Ca să nu mai vorbim de faptul că Popescu, cel mai probabil, ia și suplimente nutritive!

sursă foto: steroidslive.com


8. Dacă consum puține calorii și merg zilnic la sală o să arăt și eu ca ăia de la firmele de pază.
FALS! Ca să crești masa musculară trebuie să consumi mai multe calorii decât arzi. Evident că trebuie să consumi calorii sănătoase (nu slănină prăjită și chips-uri) și să te antrenezi corespunzător. Pentru creșterea masei musculare se face același număr de repetări, cu o greutate din ce în ce mai mare.

9. Suplimentele nutritive sunt dăunătoare.
FALS! Am trecut demult de perioada când suplimentele nutritive provocau căderea părului, insuficiența renală sau impotența. Important este să alegi o marcă cunoscută (care va costa mai mult) și să nu faci excese.

10. Dacă merg zilnic la sală, pot să pierd nopțile și să mănânc ce vreau.
FALS! Fitness-ul este un stil de viață, care presupune, pe lângă dietă și exercițiul fizic, un somn suficient și regulat, renunțarea la alcool și tutun și o disciplină desăvârșită.

Lăsați părerile și sugestiile într-un comentariu.

Niciun comentariu: