vineri, 11 martie 2016

Uitasem de ce am iubit jurnalismul...

A fost nevoie de povestea unor oameni de bună credință, care s-au luptat cu sistemul, pentru a-mi reaminti de ce m-am îndrăgostit de această meserie.

Mereu am considerat jurnalismul ca fiind instrumentul cu care se poate face dreptate, iar jurnaliștii cei care îl mânuiesc. Presa este în concepția mea cea care are rolul de bază de a informa, dar, mai presus de asta, are rolul de a spune ceea ce persoanele neîndreptățite nu pot spune și de a căuta dreptatea cu orice preț. Cred că jurnaliștii, pe lângă misiunea lor au și o datorie față de cei care îi citesc/ascultă/urmăresc: au datoria, mai presus de orice, de a nu face compromisuri!

 sursă foto: www.council.nyc.gov

Îmi amintesc cu dor de anii petrecuți în televiziune, la ziar și de materialele cu impact pe care le-am realizat. Din păcate, jurnalismul este și o meserie de anduranță. 70% dintre știri au strict rol informativ. Doar 30% sunt știri care îndreaptă nedreptățile și-i ajută pe cei pe care nimeni altcineva nu-i poate ajuta.

Îi admir și îi respect pe colegii care sunt în continuare pe baricade și care-și fac meseria cu bună credință, în ciuda tuturor greutăților pe care le înfruntă zi de zi. Vreau să mă înclin în fața tuturor jurnaliștilor pentru care adevărul nu are preț.

Niciun comentariu: