sâmbătă, 4 aprilie 2015

Am rezolvat, nu se poate

S-au liniştit apele. Cel puţin la suprafaţă. Furtuna continuă, însă, în adâncuri, chiar şi după 5 luni de la alegerea noului preşedinte. Şi înţeleg de ce. Înţeleg cu atât mai mult, cu cât am trecut de un an şi jumătate în spatele celor care stau în primul rând al politici şi guvernării din România.

După şocul iniţial ne-am spus şi noi, că la un asemenea vot covârşitor pentru candidatul PNL nu poţi decât să acorzi dreptate cetăţenilor, singura forţă cu adevărat importantă de pe scena politică. La un momentdat, după ce încrâncenarea celor 6 săptămâni de campanie a dispărut, chiar mi-am zis că poate neamţul o să aducă întradevâr schimbarea despre care se vorbeşte şi pe care românii o aşteaptă din `89 încoace. Mi-a trecut repede. Mi-a trecut subit, de fapt, când am ascultat bilanţul celor 100 zile de mandat.

Iohannis a apărut în faţa naţiunii la fel de şters şi umil cum a apărut pe întreaga durată a campaniei electorale (cu excepţia provocării copilăreşti lansată lui Ponta în timpul dezbaterii televizate). Cu fiecare zi care s-a scurs din 12 noiembrie 2014 încoace, acea frântură de speranţă, ca Iohannis e colacul de salvare al românilor s-a stins. La 100 zile de mandat Iohannis ne-a spus ceea ce am auzit de la mulţi politicieni: nu se poate schimba nimic peste noapte. Era de fapt o minciună.

A minţit, el şi echipa lui de comunicare, când au creat senzaţia că, odată cu "înscăunarea" lui Iohannis, în România va curge lapte şi miere pe străzi. De a doua minciună s-a ocupat Iohannis singur, când a spus că nu se schimbă nimic peste noapte. Fals! Iohannis nu poate schimba nimic! Am spus-o şi în campanie: prerogativele preşedintelui nu au nicio legătură directă cu bunăstarea românilor. Poate dacă era (Doamne fereşte!!!) o situaţie de conflict militar putea să influenţeze în mod direct bunăstarea românilor, dar altfel...

Au trecut 5 luni de la alegeri şi vedem că în spatele şi în preajma preşedintelui s-au aciuat, chemate sau nu, personaje cel puţin dubioase. Vedem că cei care l-au susţinut în campanie se ocupă  acum de o critică la foc automat a Guvernării Ponta. Fără a fi părtinitor, dar având în vedere contextul intern şi internaţional, economic şi financiar în care Ponta a preluat guvernarea, nu cred că putea cineva să facă mai mult şi mai bine. Iar dacă eliminăm ipocrizia, cred că toţi vor fi de acord cu această afirmaţie.

Cred că bilanţul celor 100 zile de mandat ale lui Iohannis se poate exprima astfel: am rezolvat, nu se poate. Bineînţeles că mai avem 4 ani şi jumătate să ne convingem de lucrul acesta. Vom trăi şi vom vedea.

Niciun comentariu: