sâmbătă, 4 februarie 2012

Când opoziţia plăteşte cu aceeaşi monedă

Observ că PDL suportă greu atunci când opoziţia le plăteşte cu aceeaşi monedă. E greu să înghiţi faptul că şi politicienii opoziţiei s-au apucat de strategii menite să le crească cota vertiginos. S-a văzut ieri, când secretarul general al PDL, deputat, preşedinte de filială judeţeană şi vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor, Ioan Oltean s-a apucat să tune şi să fulgere la adresa primarilor ieşiţi în stradă.



Am stat şi am privit fără să scot un cuvânt, cum, la conferinţa de presă, Ioan Oltean şi-a ieşit din fire. Eu unul l-am apreciat mereu pentru sângele rece cu care aborda orice situaţie; pentru stăpânirea de sine de care a dat mereu dovadă, dar şi pentru strategia desăvârşită cu care a câştigat alegerile ani la rândul. Se pare că acum, consideră cu adevărat că opoziţia a devenit o ameninţare reală. Altfel nu-mi explic de ce şi-a ieşit din fire. Nu a făcut-o niciodată până acum. Nu public.



Lângă el la conferinţă stătea Liviu Rusu, care spunea că din 27 de proiecte pe măsura 322 la nivel judeţean, 13 sunt ale primăriilor USL. 2 minute mai târziu, Oltean ne spunea că primarii opoziţiei sunt incompetenţi, leneşi şi incapabili să conceapă proiecte, care să le aducă bani. Iar într-un final, în stilu-i caracteristic, a scăpat broasca şi i-a făcut "handicapaţi psihic" pe primarii adunaţi în faţa prefecturii să protesteze.


La câteva minute după, Ioan Oltean ne spune că îşi cere scuze şi retractează ceea ce a spus despre primari. Nu merge aşa domnule deputat. Nu îi faci handicapaţi pe cei care aşteaptă de la tine resursele necesare să le asigure un trai decent oamenilor din comunele lor, iar apoi te faci că ai tuşit. Acum am înţeles că primarii vor să-l dea în judecată pentru calomnie şi insulte, iar ca despăgubire să-i ceară banii necesari pentru plata asistenţilor sociali.



L-am invitat pe Ioan Oltean ieri seară la mine în emisiune. Aveam multe întrebări să-i pun. Însă nu am primit niciun răspuns la invitaţie. De altfel aşa stau lucrurile de când am plecat de la TV Bistriţa, locul unde se simţeau el şi mulţi alti democrat-liberali, confortabil să vină la emisiunile mele. Dar asta e altă poveste.



Dacă ar fi venit la mine în emisiune aseară l-aş fi întrebat pe deputatul, omul politic şi bistriţeanul Ioan Oltean, de ce sunt handicapaţi primarii opoziţiei care protestează? De ce sunt leneşi şi incompentenţi? Oare nu Liviu Rusu şi strategiile PDL i-au adus în stradă? Oare nu faptul că de aproape un an li se refuză liberalilor dreptul de a-şi valida oamenii în Consiliul Judeţean? Şi să nu-mi spuneţi că e spre binele oamenilor!!! NU. Oamenii au decis ca opoziţia să aibă majoritate în Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud. Acesta e interesul cetăţenilor care au votat în 2008. Majoritatea artificială creată cu cei 3 liberali excluşi din PNL e pentru bani şi interese politice şi nicidecum pentru interesul cetăţenilor. Dar oala cu bani e prea mare pentru ca PDL să o cedeze. Balivernele acelea cu comisia de validare nu le crede nimeni, domnule Liviu Rusu.




Şi revin la ce spuneam la început: e greu să vezi că, după ce 3 ani ai jucat la limita legii şi te-ai agăţat de orice chichiţă legală, pentru a nu le acorda drepturile consilierilor judeţeni ai opoziţiei (şi implicit primarilor şi oamenilor pe care-i reprezintă), că foaia se întoarce, iar acum se folosesc şi ei de orice prilej au pentru a evidenţia planurile şi interesele ascunse ale PDL.



Nu zic că opoziţia nu are interese ascunse. E firesc că politicienii vânează funcţii şi salarii mari. Primarii încă un mandat. Dar eu trag speranţa că ei nu o să procedeze la fel. Căci dacă acesta va fi cazul, am răbdarea şi discernământul necesar să le stau în gât şi lor 4 ani de mandat.

Niciun comentariu: