vineri, 29 aprilie 2011

Politica la rang de religie

Stau şi mă minunez din nou cum pentru unii culoarea politică a devenit la fel de importantă ca religia. Nu pot să nu rămân uimit de fiecare dată când mai întâlnesc câte unul pentru care doctrina de partid e la fel de importantă şi o slujeşte cu mai multă dârzenie, chiar decât cuvintele din Sfânta Scriptură. Dacă eu aveam o imagine ideală (nu neapărat în sensul pozitiv) asupra ceea ce înseamnă politică şi până unde ar trebui să se răsfrângă ea în viaţa membrilor de partid, ultimii 2 ani de presă au reuşit să mi-o facă harcea-parcea. Ultimul ghiont l-am primit în seara asta când am rămas uimit să văd că mai nou şi pe facebook se dă accept la câte un "friend request" numa dacă eşti simpatizant (ideal membru). Dacă nu, nimic.



Şi nu aş avea o problemă cu asta atâta timp cât totul s-ar face pe faţă, declarativ, să îţi spună politicienii în faţă că nu se pot comporta omeneşte cu tine, deoarece mai nou adeziunea e un fel de legământ de sânge. Dar nu, asta nu o să se întâmple niciodată, deoarece nici ei nu vor s-o recunoască. E ca un secret murdar, pe care ţi-e frică să ţi-l şi aminteşti.



Mi se pare cel puţin neprofesional să-ţi amesteci cariera cu viaţa personală, dar la foarte mulţi oameni politici locali am văzut că cele două aspecte nu se mai disting. De la culori, accesorii, glume, limbaj, subiecte de discuţie, până la amici, prieteni, neveste, rude, toate trebuie să fie pe linie de partid, mai ceva ca la unele culte religioase. Mai degrabă aş respecta un om care ar şti să facă distincţia între un adversar politic şi un om care pur şi simplu nu-i împărtăşeşte opiniile despre viaţă.



Uitaţi-vă la organizaţiile de tineret. Eu m-am uitat. Şi lucrurile, îndrăznesc să spun, îmi seamănă cu un exemplu al educaţiei de sorginte nemţească, de acu 70 de ani, numai că acum îndoctrinarea se face pe bază de promisiuni ale unor chefuri, pizza şi sucuri gratis celor care participă. Nu zic că la toţi e aşa, dar am văzut destule "petreceri" ale tinerilor membrii de partid ca să-mi dau seama că mai mult de jumătate se aflau acolo pentru că era băutură şi mâncare gratis.



Şi atunci nu înţeleg de ce se miră unii? Se spune că viitorul stă în tineri... La cum sunt educaţi în şi în afara partidelor, nu prea cred.

Niciun comentariu: