duminică, 17 aprilie 2011

Nu-mi permit să fiu naiv

Citeam la cineva pe facebook o stare care spunea cam aşa: "I think that all good things in life are free". E o fată de vreo 15-16 ani, dacă nu mă înşel.

Înţeleg vârsta, înţeleg naivitatea, dar cred că educaţia ar trebui să fie mult mai pragmatică, de la o vârstă mai fragedă. Tinerii din ziua de astăzi nu mai au timp de lecţii utopice, de vise şi naivităţi. Tinerilor din ziua de astăzi nu le mai dă nimeni casă şi slujbă când termină şcoala. Tinerii din ziua de astăzi trebuie să se lupte pentru orice lucru în viaţa lor. (lăsăm excepţiile copiilor de bani gata deoparte)

Eu mă număr printre cei care au luat totul de la zero; printre cei care după ce a terminat facultatea şi-a pus mâinile în cap şi nu a ştiut ce să facă mai departe; printre cei care încă din liceu au trebuit să înveţe cum e mai bine să completezi un CV; printre cei cărora orele de română le-au umplut capul şi sufletul de principii şi vise despre o lume frumoasă, dar şi printre cei cărora realitatea le-a dat o palmă zdravănă şi le-a spus "să te văd cât rezişti".

Dar mai e un aspect la zicala asta cu lucrurile bune şi gratuite. Nu-mi permit să fiu naiv pentru că recent am aflat că dragostea nu mai este de ajuns pentru ca o relaţie să dureze. Iubirea trebuie susţinută, o ştim cu toţii. Mai nou se pare sunt lucruri mai importante în viaţă decât iubirea necondiţionată pentru cineva. Am aflat şi eu cam târziu asta, dar e bine ca mi-a dat realitatea din nou o palmă. Mulţumim frumos.

Aşa că "toate lucrurile bune în viaţă sunt gratuite" din punctul meu de vedere e fals. E mulţimea vidă dacă vreţi.

3 comentarii:

POST CONTROL spunea...

Vlad, imi pare rau pentru dezamagirile tale. Sunt necesare, e tot ce iti pot spune. Necesare pentru maturizare. Sa stii ca valori precum sanatatea, onestitatea, curajul, adevarul sunt gratuite, adica vin din cer. Totul este sa vedem ce facem cu ele. Capul sus! Stii foarte bine ca un sut in fund e un pas inainte:) Cine nu te iubeste pentru ce esti nu te va iubi nici pentru ce ai sau ai putea avea.

Loricika.... spunea...

Pe masura ce crestem descoperim ca pana si persoana care nu trebuia sa ne dezamageasca vreodata, probabil o va face.
``Caci am invatat incet ca tot ce mi se intampla face parte din mine``. (Vertisaga- Intre dezamagire si speranta). Te pup & be happy!

catalinarlc spunea...

perfect de acord cu tine....
si totusi...ti-am mai spus-o si o sa tot repet: Fi intotdeauna tu insuti si daca acest lucru este prea putin pentru cineva atunci acel cineva este prea putin pentru tine.
poate ca eu inca sunt naiva dar iubirea adevarata niciodata nu trebuie sustinuta decat prin respect si intelegere si sunt convinsa ca pana la urma o sa imi dai dreptate.