sâmbătă, 21 august 2010

Sunt unii oameni....

Sunt unii oameni, (puţini ce-i drept, îi poţi număra pe degete) care ne fac meseria de jurnalist mai uşoară. Sunt acei oameni care răspund la orice oră din zi şi din noapte la telefon, care nu te refuză aprope niciodată şi care, cel mai important, nu te privesc ca pe un milog, când vrei să le iei un interviu, ci ca pe un om care încearcă să-şi facă meseria.



În primul rând vreau să dau drept exemplu Inspectoratul Judeţean de Poliţie. Acolo prima dată am colaborat cu Raluca Moldovan, care acum e jurist în cadrul inspectoratului. Apoi a venit Claudia Creţa, actual Rădoi, cu care, din cauza unor editori tembeli, nu am vorbit vreo 2 luni. Claudia s-a măritat însă şi va pleca împreună cu copiii ei din Bistriţa. Îmi pare rău, dar mă bucur că în locul ei vor rămâne doi oameni superbi. Este vorba de Florin Nicula, adjunctul inspectorului şef IPJ B-N şi Mariana Petroşanu, care îi va lua locul Claudiei. Toţi aceşti oameni, nu m-au refuzat niciodată, fie că era ştirea de rău, fie că era de bine şi pentru asta le sunt recunoscător, cu atât mai mult, cu cât ştiu ce presiuni se fac din interior.

Următorii pe lista mea albă sunt cei de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă. Începând cu purtătorul de cuvânt Vasile Trifan, continuând cu fosta comandă a unităţii reprezentată de Maftei Taloş şi Ştefan Condrate şi cu actualii şefi ai ISU Constantin Florea şi Dan Gheorghiţă, pot să spun ca ISU e printre cele mai transparente instituţii din judeţ. Ei au pus la punct sistemul de anunţare a evenimentelor prin sms. Tot ei au cele mai reuşit bilanţuri (colegii din presă ştiu la ce mă refer :)) Am auzit că în alte judeţe lucrurile nu stau ca la noi.



Primăria Bistriţa este încă o instituţie care a păşit în lumină în ceea ce priveşte comunicarea cu publicul şi oamenii de presă. Cel mai important om în acest sens este purtătorul de cuvânt Mihai Ruşti, care provine din rândul jurnaliştilor. Nu a existat telefon la care să nu răspundă şi interviu pe care să nu-l dea. Următorul om din primăria cu care am colaborat foarte bine este viceprimarul, George Avram, care, de asemenea, nu m-a refuzat veci. Nu ştiu cum era înainte, dar din câte îmi povestesc colegii cu vechime în presă, actualul primar Ovidiu Creţu este mult mai deschis comunicării, decât erau predecesorii săi.

Vreau să mă refer şi la sfera politicului. Ca jurnalist, dar şi ca om, îi apreciez foarte mult pe Daniel Suciu, vicepreşedinte PSD B-N şi Dorin Dobra, vicepreşedinte PNL Bistriţa. Sunt doi oameni cu care m-am putut înţelege în primul rând ca om şi apoi ca jurnalist. Nu m-au refuzat niciodată şi se află printre aceia care nu uită să fie şi oameni, în afară de politicieni. Aici trebuie să îi menţionez şi pe Doina Pană, vicepreşedinte PSD B-N şi Dorin Popesc, vicepreşedinte PNL B-N, care de asemenea mi-au răspuns atunci când am vrut, la ce întrebări am vrut. Trebuie să îl remarc şi pe Ioan Nelu Botiş, deputat PD-L, care deşi face parte din partidul telefoanelor închise sau la care veşnic nu răspunde nimeni, e printre cei care au avut curajul să iasă în faţă şi să răspundă la toate întrebările mele. Cât despre preşedinţii de partid, evident Radu Moldovan şi Ioan Ţintean sunt, atât cât le permite meseria, deschişi faţă de noi. Mai puţin putem spune însă, despre Ioan Oltean, dar e de înţeles.



Printre cei cu care am colaborat mai des sunt şi Adina Raţiu, preşedinte BNS B-N, Emil Mocian, secretar general UJSLI B-N şi Doru Hodoş, preşedinte CNS Cartel Alfa, B-N. Toţi sunt oameni tineri, în special la judecată, care înţeleg ce înseamnă presa în ziua de azi şi fac eforturi pentru a fi mereu la dispoziţia noastră.

O altă instituţie, care vorba unei colege, e cu ani lumină în faţă, în ceea ce priveşte PR-ul, este Instituţia Prefectului. Prin purtătorul de cuvânt Sorin Drecşan şi prefectul Cristian Florian, au reuşit, pe mine cel puţin, să mă convingă că sunt deschişi, ba chiar îşi doresc o cât mai strânsă colaborare cu presa şi că vor să facă treabă bună atât cât pot. Ar trebui să ia exemplu şi alţii de la ei, şi aici mă refer la vecinii de la Consiliul Judeţean, care mereu sunt ocupaţi. Dar despre asta vorbim în alt post.

Nu vreu să uit pe nimeni aşa că o să spun şi despre Dina Suciu, fost director la DGFP B-N, actual director la Protecţia Consumatorului, o femeie, care e în primul rând modestă şi în al doile rând deschisă colaborării cu presa, atât cât poate. La fel pot spune şi despre directorul AJOFM Doris Moldovan, care nu a existat emisiune în care să o invit şi să nu vină.

Îmi cer scuze dacă am uitat pe cineva. Celor de mai sus vreau să le mulţumesc pentru munca care o fac şi pentru sprijinul pe care ni-l acordă nouă jurnaşiştilor.

Niciun comentariu: