miercuri, 30 iunie 2010

Vremea, banii, ofurile

Vine un moment în viaţă când eşti nevoit să faci o alegere. Vorbesc de acele momente cruciale care ţi-ar putea determina, în funcţie de variant aleasă, restul vieţii sau măcar o bună parte din următorii ani. Mă refer bineînţeles la alegerile fără cale de întoarcere, alegeri care, odată făcute, nu mai pot fii schimbate cu toţi banii din lume.



Nu vreau să vorbesc, însă, despre cât de importante sunt aceste alegeri sau cât de bine ar trebui cumpănită opţiunea finală. Eu vreau să vorbesc despre ce urmează odată ce ai făcut alegerea. Mai ales atunci când a fost o decizie luată la comun.

Am trecut recent printr-o astfel de experienţă. A fost vorba de o decizie "coaptă" de mai multă vreme, susţinută prin vociferări aprige de toţi cei care şi-au dat acordul iniţial. Nu mică mi-a fost mirarea să observ că, puşi faţă în faţă cu momentul adevărului, când trebuie să spui ori e stânga, ori e dreapta, unii dintre cei mai aprinşi susţinători au început să şovăie.

Nu mă pot abţine să nu fac o paralelă cu jocurile şi poturile din şedinţele de Consiliu Judeţean, unde, nu puţine au fost momentele, când unii sau alţii votau exact invers decât se aştepta toată lumea. Mă rog, asta este politica.

Eu sunt de părere că este o dovadă a tăriei de caracter şi a principiilor clare în funcţie de care te ghidezi în viaţă, atunci când spui da sau ba în faţa unei alegeri. Oricare ar fii răspunsul, te ţii cu dinţii de el, altfel eu consider că ţi-ai încălcat principiile şi asta spune despre tine, că nu eşti decât un oportunist. Un om care se agaţă de spatele autobuzului pentru a ajunge la destinaţie, dar care refuză să plătească biletul, la fel ca toţi ceilalţi.

Pe de altă parte îmi dau seama că mă lupt cu morile de vânt. Cât timp vor fii interese, vor fii şi oportunişti. Păcat....

Niciun comentariu: