marți, 29 iunie 2010

Ţara arde, babele se piaptănă

Scad salariile, creşte TVA-ul, cresc preţurile, se depreciază leul, cresc ratele la bancă, dar toată lumea răsuflă uşurată că nu se mai scad pensiile. Şi acum vin şi spun ceea ce am auzit şi eu de la vicepreşedintele PNL Bistriţa, Dorin Dobra: "guvernul nu a tăiat mâna stângă a pacientului numit România, ci a tăiat mâna dreaptă. Problema nu este pacientul, ci doctorul care nu este competent să facă aceste operaţii".



În timp ce unii se mulţumesc zicându-şi că din două rele a fost aleasă varianta mai puţin rea, eu spun că suntem tot acolo. Oricare ar fii variantele impuse în această situaţie, deznodământul va fii dezastruos.

Am vorbit ieri cu un bugetar care are salariul de 800 de lei. Cu un calcul simplu tragem concluzia că omul o să rămână cu 600 de lei, după scăderea de 25%. Dacă mărim preţurile cu cel puţin 5 procente (ceea ce va duce la majorarea tuturor cheltuielilor de zi cu zi) observăm că supravieţuirea de la o lună la alta este aproape imposibilă.



Ce ne-a mai rămas de făcut? PSD vine şi ameninţă cu o nouă moţiune de cenzură (fără sorţi de izbândă spun gurile rele), PNL arată cu degetul, dar nu vrea moţiune; naţional-liberalii spun în schimb că vor sesiza Avocatul Poporului. Sindicaliştii au de acoperit cheltuielile ultimelor proteste şi nu mai cred nici ei în efectul unor noi pichetări sau mitinguri.

Eu încă mai sper într-un câştig la loto. În ton cu promisiunile PD-L de a trăi bine, eu vreau să vă întreb nu dacă trăiţi bine, ci dacă mai trăiţi?

Niciun comentariu: