sâmbătă, 22 mai 2010

Imaginea mea

Cât de mult contează sau ar trebui să conteze imaginea mea în meseria pe care o practic? Cât de mult afectează imaginea mea felul în care oamenii percep ştirile făcute de mine? Sunt două întrebări la care mă chinui să găsesc un răspuns care să mă mulţumească.

Când vorbesc de imaginea mea, nu mă refer neapărat la aspectul fizic. Bineânţeles că felul cum te îmbraci, frizura şi machiajul contează foarte mult în televiziune. Mai ales când apari pe sticlă. La Realitatea de exemplu avem aşa numitul "cod vizual" care precizează, în funcţie de postul pe care îl ocupi în redacţie, cum te îmbraci. Cât despre machiaj şi coafură, acest două aspecte sunt dictate tot de oamenii din domeniu de la Bucureşti, însă sunt particularizate pentru fiecare persoană în parte. (nici nu putea fii altfel)

Aş vrea totuşi să vorbesc, însă, mai multe despre aspectele care alcătuiesc imaginea şi care nu pot fi modelate atât de uşor şi categoric. De la accent şi articulare, până la localurile frecventate şi oamenii cu care ieşi în public, toate au un mai mare sau mai mic impact asupra felului cum eşti perceput de cei care nu te cunosc.

Dacă până acum îmi plăcea să cred că prietenii care îi am şi localurile în care aleg să ies în oraş (în puţinele zile libere) nu ar trebui să fie treaba nimănui, în ultima vreme am început să mă gândesc de două ori înainte de a ieşi undeva. Am ajuns să nu mai ştiu ce este normal. Este firesc să fiu considerat un jurnalist prost sau depravat sau unul care nu practică ce spune, dacă umblu cu x şi ies în Class Caffe sau este firesc ca aceste lucruri să nu se amestece????

Până la urmă, ce fac eu în timpul meu liber este treaba mea şi nu are nici o legătură cu ştirile care le fac sau dezbaterile din cadrul jurnalului. Pe de altă parte nu pot să nu ţin cont de faptul că cei mai mulţi oameni sunt superficiali şi mă vor judeca, dacă într-o seară dansez pe o masă în Any Time sau dacă stau şi fumez o ţigară în parcare seara.

Până la urmă este firesc să-mi îngrijesc imaginea pentru a nu discredita munca mea şi postul de televiziune pe care îl reprezint sau ar trebui să nu-mi pese de ce judecă cei neavizaţi? Din păcate puterea opiniei majorităţii contează foarte mult atunci când te expui, ca jurnalist sau crainic de televiziune.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Comentarii vor fi la nesfarsit oricat de atent ai fi la tot ce presupune imaginea ta. La fel cum toti ar comenta daca l-ar vedea pe primar la o cafea cu Ghiocel(exagerez), sau alte exemple de genul, asa comenteaza si despre persoanele care lucreaza in domeniu asta, si care, din perspectiva lor, ar trebui sa aiba un anumit anturaj. Asta nu inseamna ca trebuie sa renunti la prieteni, ci ca trebuie sa iti asumi toate aceste lucruri(cu cine iesi, unde, ce faci, cand si de ce). Nu cred ca ar fi ceva foarte greu, mai ales pentru tine.